be·dak·ke ( ~n) 1 in korte tijd veel kleine tegenslagen ondervinden

vrijdag, augustus 19

Oplichtingstruc

Virusalert.nl waarschuwt momenteel voor een nieuwe oplichtingstruc. Het zijn dus niet alleen online virussen die virusalert onder de aandacht brengt. Zorg dus niet dat we binnenkort een bericht moeten schrijven over bedakke met een postbode ! Jullie zijn gewaarschuwd !
 
Mijn ouders kregen afgelopen zaterdag bezoek van een "postbode".
Deze kwam een pakketje brengen van Welzorg(een bestaande organisatie).
Hiervoor waren portokosten verschuldigd. Op het pakketje stond het verzoek deze € 1,60 niet contant te betalen, maar te pinnen ivb met veiligheid.

Deze postbode had een "mobiel pinapparaat" bij zich. Mijn vader overhandigde het pasje en toetste de pincode in. Postbode liet de europas "per "ongeluk" uit zijn handen vallen. Bukte zich en gaf het pasje terug aan mijn vader. Na tien minuten voelde mijn vader toch nattigheid. Raadpleegde de Rabofoon en zijn rekening was leeggehaald. Keek direct in zijn portemonnee en zag dat hij niet zijn eigen pasje had terug gekregen, maar die van waarschijnlijk een eerder slachtoffer.(reeds geblokkeerd). Het volgend slachtoffer zal ongetwijfeld opgezadeld worden met het pasje van mijn vader. Laat dit niet gebeuren en waarschuw je ouders en familie voor deze nieuwe truc.